Deelnemers genieten alleen al van de voorbereiding.
Over 5 maanden, vanaf 17 juni, gaat het grootste evenement uit de RTC geschiedenis van start. Inmiddels zijn tal van zaken al tot in detail geregeld. Zo staan alle ritten op papier en zijn de hotels voor onderweg vastgelegd.
De eerste rit van Zierikzee naar het Belgische Riemst is de langste etappe; 190 km maar met slechts 300 hoogtemeters. Er wordt overnacht in Hove Malpertuus van oud-coureur Yvo Molenaers. Na rit 5, in de Vogezen, wordt overnacht op de flanken van de Col de la Schlucht. Na rit 10, in het Olympische Val d’Isère wordt overnacht op een hoogte van 1800m. Goed voor de aanmaak van extra rode bloedlichaampjes. Dat zal ook nodig zijn omdat deze rit verhoudingsgewijs, met 100km en 3100 hoogtemeters, de zwaarste lijkt. In de 13e rit van Guillestre naar La Bolline (Col de Vars, Col de la Bonette en een deel van de Col St. Martin) liggen de meeste hoogtemeters op de rijders te wachten; 3300. De volgende dag in de slotrit resten er dan nog 90km naar Menton. Dat zal de kortste rit zijn.
Vervolgens blijven de deelnemers tot zaterdag in Menton, in Hotel Moderne, dichtbij boulevard en strand. Op zaterdag 2 juli rijden 3 deelnemers met volgbus (inclusief fietsen, bagage en reserve-materiaal) naar Nederland terug. De 10 anderen vliegen die dag van Nice naar Rotterdam of Zaventem.
Ook de werkzaamheden met betrekking tot de financiën, de voedingsproblematiek, het vervoer, het onderhoud en de reserve-materialen, verlopen voorspoedig. Het feit dat Autobedrijf Louwerse belangeloos een volgbus ter beschikking stelt voor deze reis en dat Evertse Sport meedenkt en meewerkt aan technische ondersteuning, het beschikbaar stellen van reserve-materiaal en het beletteren van de bus is voor de E-2-M, Zierikzee-Menton groep een belangrijke steun.
Het is de bedoeling dat tijdens de tocht in juni belangstellenden dagelijks op de hoogte gehouden worden van de vorderingen middels laptop en website.
Meer nieuws volgt